Tuż za rogiem,

cuda mam. 🙂 Jak co roku wiosną ( o cały miesiąc wcześniej niż zwykle) w naszym Ogrodzie Botanicznym zakwitło tysiące tulipanów (dokładnie posadzono 52 tys. w 35 odmianach)…. Ciekawe, że powtarzalność przyrody, ten sam kwiat, ten sam widok nigdy nam się nie nudzi…za każdym razem zachwyca, pociąga, zdumiewa, cieszy.

kolorowy świat, jakże on wpływa kojąco na ludzką psychikę
Zastanawiam się, czy są ludzie, którzy nie lubią kwiatów?
tulą się tulipany 🙂
zazwyczaj są krótką chwilę, ale w pamięci zostają na długo
Samo patrzenie na nie poprawia humor
Wiosna ma to do siebie, że wszędzie jest śliczna  🙂
Bo piękno na to jest, by zachwycało….” /C.K.Norwid/
Zachwycają elegancją i delikatnością ( ” delikatność to siła, nie słabość”)
To moja ulubiona kompozycja, mam wrażenie, że w tym roku zakwitły jakieś wyjątkowe tulipany
Pod słońce
W naturze nic nie jest idealne i wszystko jest idealne.
wiosna ma kolor różowy
dziadek ul też zdziwiony, że już zakwitły bzy …za to pszczoły chyba się cieszą ? (w Ogrodzie B znajduje się jedna zagroda wiejska, ze wszystkimi zabudowaniami, sprzętami, ogródkiem warzywnym i sadem – mini skansen)
Wszystko kwitnie wkoło, zastanawiam się co zakwitnie w maju? Lipy?…

Magnolia black tulip…jej kwiaty są podobne do tulipanów (cudownie pachną)
A w szuwarach też wiosna …ruchliwa i głośna

Dużo tych „tulipanowych” zdjęć ale czy inaczej (mniej) się da ? Oczywiście, że się da, ale obecnie przyzwyczailiśmy się szybko „pstrykać „ a ilości nic nie ogranicza…. potem coś się wybierze. Tylko, że potem to jest problem i strata czasu, bo trudno jest podjąć decyzję, które zdjęcie najlepsze a które po prostu skasować…..Nasz Pan Foto z uporem maniaka, powtarzał nam by robić jedno, dwa zdjęcia tego samego ujęcia. Niestety u mnie nie do końca to działa, nie nauczyłam się jeszcze, choć mam tą Jego „maksymę „ w głowie – ale najczęściej kiedy zmęczona siedzę nad „setką „ wykonanych, zgranych już zdjęć i robię z nimi porządek (niestety, coraz częściej nie robię 🙂 ). Aż trudno mi teraz uwierzyć, że kiedyś na moje trzy tygodniowe/ miesięczne wyjazdy dookoła Włoch, Francji czy Hiszpanii zabierałam dwie rolki filmu 36-klatkowego! Jedno zdjęcie dziennie !!!!! Dodać należy, że nie wszystkie były udane. 🙂

Przypadkowo , dzisiaj fotografia stała się moim tematem dnia, bo oprócz pleneru fotograficznego w Ogrodzie Botanicznym, do południa byłam na interesującym wykładzie z historii sztuki, którego tematem była fotografia ikoniczna. Myślę, że każdy z nas ma w głowie takie zdjęcie, które obiegło świat wywierając ogromne wrażenie i zostało przez nas zapamiętane…. Moja pierwsza myśl to: zdjęcie stanu wojennego, idealnie oddające nastrój tamtych dni, wykonane przez polsko-brytyjskiego fotografa Chrisa Niedenthala, przedstawiające warszawskie kino Moskwa, z rozwieszonym banerem granego w nim filmu pt.„Czas Apokalipsy” i stojącym przed kinem opancerzonym SKOT-em… Druga moja myśl, drugie zdjęcie to: „Afgańska dziewczyna” ( „Afgańska Mona Lisa”) ikoniczna fotografia wykonana przez Steve’a McCurry’ego. Ten niesamowity portret afganistańskiej nastolatki z przeszywającym spojrzeniem szeroko otwartych zielonych oczu patrzących z okładki National Geographic (1985 r.) stał się symbolem uchodźców.

Zdjęcie ikoniczne musi nieść ze sobą określone przesłanie, oddziaływać na ludzi. Nie raz też pokazało, że w trudnych momentach fotografia może znaczyć więcej niż tysiące słów. Ale jest jedna bardzo ważna rzecz…sensacja nie może być silniejsza niż obowiązek chronienia godności człowieka.

A za drzwiami weekend, mój zapowiada się ciekawie …Miłego 🙂

2 myśli na temat “Tuż za rogiem,

  1. Zazdroszczę 😍 i nie zazdroszczę jednocześnie. Cieszę oko kolorami i pięknem na Twoich zdjęciach; wiem, że wszystko przede mną 🤭

    P.S. kiedyś turyści poprosili mnie żeby im zrobić zdjęcie. Zrobiłam. Jedno 🤣 ale nie pozwolili mi odejść. Musiałam zrobić im sesję 🫣

    Polubione przez 1 osoba

  2. W ostatnich latach zawód fotografa stracił nieco ze swojego prestiżu….. Dzisiaj wszyscy robią zdjęcia – głównie za  sprawą szerokiej dostępności sprzętu (czytaj: telefonów)… (natomiast osób z aparatami fotograficznymi coraz mniej ale smartfonem też można zrobić dobre zdjęcie). Jeszcze do tego dochodzi internet. Przecież należy się pokazać /pochwalić w mediach społ…. Autopromacja ! W ostatnich latach na Facebooku czy Instagramie można zaobserwować „plagę” selfie. Ja wolę robić zdjęcia innym niż sobie. 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Dodaj komentarz